گردان‌های عز الدين القسام تروریست نیستند! | بیانیه‌ی سوسیالیست‌های انقلابی مصر

sisi_mubarak_egypt_rt__468

دریافت نسخه‌ی PDF

گردان‌های عز الدين القسام تروریست نیستند.

گذرگاه رفح را باز کنید و محاصره‌ی غزه را بردارید!

 

بیانیه‌ی سوسیالیست‌های انقلابی مصر

ترجمه: لاله پاشا

 

تصمیم دیروزِ (۳۱ ژانویه) دادگاهِ امور اضطراری مصر که گردان‌های عز الدين القسام، شاخه‌ی نظامی حماس، را در زمره‌ي «تشکیلات تروریستی» قرار داد، بیانگر دور دیگری از مجموعه حملات رژیم مصر علیه مردم فلسطین و مقاوت مردم غزه است.

تنها یک روز پس از این تصمیم شرم‌آور، امروز (۱ فوریه) هیئت نمایندگانی از اسرائیل به قاهره آمده‌اند تا تأمین گاز طبیعی برای مصر، پیشبرد عادی‌سازیِ جاری روابط اقتصادی، و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیست در عملیات شبه‌جزیره‌ی سینا مورد بررسی قرار گیرد. این در حالی‌ست که شاهد بالاگرفتن دستگیری‌های تصادفی و مجازات‌های گروهی علیه مردم شبه‌جزیره‌ی سینا، و نیز نابودی کامل شهر مصری رفح و اخراج ساکنان آن هستیم.

رژیم سیسی، «کارشناسان استراتژیک»آن، مجریان کانال‌های تلویزیونی خصوصی و دولتی که به دستگاه امنیتی بسیار نزدیک‌اند، و قلم‌های نشریات زرد، چونان سگان هار به گردان‌های عزالدين القسام و غزه‌ی تحت محاصره حمله می‌کنند.

از زمان امضای پیمان کمپ دیوید در دوره‌ی سادات، تحریک علیه مردم فلسطین یکی از ویژگی‌های اصلی رسانه‌های مصری بوده‌ است و [این تحریکات] با اهریمن‌سازی مقاومت [مردم فلسطین] در طی حکومت مبارک ادامه یافت. نباید فراموش کرد که دشمنی مبارک با مقاومت فلسطین به درجه‌ای رسید که در سال ۲۰۰۸ اجازه داد تسیپی لیونی۱ و رهبری دشمنْ جنگ علیه غزه را از خودِ قاهره اعلام کند.

اما تحریکات علیه فلسطینیان پس از گسترش انقلاب ۲۵ ژانویه به درجات بی‌سابقه‌ای رسید. روزی نبود که رژیم و رسانه‌ها فلسطینیان را برای کشتن معترضان در میدان تحریر، تا جاسوسی و طرح عملیات تروریستی علیه ارتش، پلیس و غیرنظامیان شبه‌جزیره‌ی سینا و هرجای دیگری هدف اتهام و اهانت قرار ندهند.

رژیم سیسی که دلقک‌های رسانه‌ها را آزاد گذاشت تا با مصونیت و حمایت گستاخانه از جنگ اسرائیل بر غزه از چپ و راست [علیه مقاومت فلسطین] اتهام‌پراکنی کنند، هرگز کوچکترین [مدرکی از] شواهد مربوط به برنامه‌ریزی گردان‌های عز الدين القسام یا هر شاخه‌ی دیگری از مقاومت [فلسطین] برای اعمال خشونت‌آمیز در خاک مصر ارائه نکرد. حال، موقعیت مضحکی است که رهبران گردان‌های عز الدين القسام، که ماه‌ها و حتی سال‌هاست که به دست نیروهای اشغال‌گر اسرائیل به شهادت می‌رسند، به سازمان‌دهی عملیات در سینا متهم می‌شوند.

این ادعای رژیم سیسی که در ابتدای کودتا خود را «ناصر جدید» معرفی می‌کرد، دروغی بیش نبود؛ چرا که [رژیم ناصر] در منطقه در برابر اسرائیل و ایالات متحد مقاومت می‌کرد. در واقع، زمانی که سیسی اظهار داشت «تا آخر خط می‌رود»، منظورش پیمودن راه تا اورشلیم نبود، بلکه [منظورش] طول خط لوله‌ی نفت بود، که با استفاده از ارتش مصر اهداف و برنامه‌های منطقه‌ای عربستان‌سعودی و امارات را، همراه با دعای خیر ایالات متحد و اسرائیل، پی‌ بگیرد.

سوسیالیست‌های انقلابی تصمیم دادگاه را محکوم می‌کنند و خواستار پایان‌بخشیدن به کارزار تحریک علیه مقاومت فلسطین در رسانه‌ها هستند. بله، ما با حماس از لحاظ سیاسی و عقیدتی اختلاف داریم؛ اما تا زمانی که این جنبش در برابر اشغال اسرائیل می‌ایستد و با کشورهای عربی، که هم‌راستا با منافع ایالات‌متحد و اسرائیل، خواهان خفقان و گرسنگی‌کشیدنِ مردم فلسطین در غزه و در اردوگاه‌های پناهندگی آوارگان هستند مقابله می‌کند، ما حمایت انتقادی بی‌قیدوشرط خود را از این جنبش تصدیق می‌کنیم.

ما خواهان بازگشاییِ فوری گذرگاه رفح برای عبور مردم و کالاها، و همچنین خواهان پایان دادن فوری به محاصره و سیاست گرسنگی‌دادن هستیم، که توسط رژیم سیسی به میان کشیده شده است. ما خواهان پرداخت غرامت برای مردم شهر رفح در مصر و غرامت برای بازسازی این شهر، و نیز خواهان پایان‌دادن به برنامه‌های گسترش منطقه‌ی حائل هستیم.

سوسیالیست‌های انقلابی مصر

۱ فوریه ۲۰۱۵

 

منبع: global.revsoc.me

 

۱ Tzipi Livni وی از سیاست‌مداران رژیم اشغالگر اسرائیل است، که بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ وزیر امور خارجه‌ی این رژیم بود.

به اشتراک بگذارید

1 thought on “گردان‌های عز الدين القسام تروریست نیستند! | بیانیه‌ی سوسیالیست‌های انقلابی مصر”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *