«فراخوان به کنفرانس جوانان عرب برای آزادی و شرافت» | ترجمه از پراکسیس

«جنش جوانان فلسطینی» (Palestinian Youth Movement: PYM) با خوشحالی اعلام می‌کند که نخستین «کنفرانس جوانان عرب برای آزادی و شرافت» از تاریخ 27 تا 30 دسامبر 2012 برگزار خواهد‌شد. این کنفرانس که در تونس برگزار خواهد‌شد بر آن است که شرکت کنندگانی را حول مساله آزادی اعراب و آزادی فلسطین گرد‌هم آورد. در این گردهمایی بیش از صد مبارز و فعال جوان از سراسر جهان عرب حضور خواهند داشت و خواهند کوشید به افق مشترکی برسند که قابل ترجمه و تبدیل به کنش/اقدام باشد.

گسترش یک افق مشترک در میان جوانان عرب در پیوند با تغییرات وسیعی که منطقه ما دستخوش آن است مستلزم آن است که یک طرح کاری و زمانبندی آماده‌کنیم تا شرکت کنندگان بتوانند در محیط های محلی خود در پروسه آماده‌سازی آن درگیر شوند. از این رو ما در صدد آنیم که هر تعداد ممکن از جوان های عرب از دوازده کشور معین عربی را مخاطبان خود قرار دهیم: این کشورها که تغییرات مهمی را تجربه کرده‌اند و خواه به لحاظ استراتژیک و خواه از نظر جایگاه نمادین در دنیای عرب، در سپهر جهانی دارای اهمیت‌اند عبارتند از: تونس، مصر، فلسطین، سوریه، اردن، مراکش، لبنان، لیبی، یمن، الجزایر، بحرین و عراق. علاوه بر ‌این ما بر آنیم که اعتمادها را تقویت کنیم و ارتباط کاری میان آنهایی که در در مجامع محلی خود فعال هستند را وسعت بدهیم. سرانجام، ما همچنین امیدواریم که بتوانیم نقش پیشروی تونس به عنوان پایه سیاسی و عملی برای فعالیت‌های سیاسی در جهان عرب را متبلور سازیم.

این کنفرانس شامل دو فاز خواهد‌ بود و با سخنرانی و درس‌گفتارهای شماری از چهره های سیاسی و آکادمیک نظیر سیف دانا، تمیم البرقوطی، عبدالحلیم فضل الله، منیر شفیق، درقم حلاسه و هیثم مانا همراه خواهد‌بود. این درس گفتارها با میزگردهای بحث و گفتگو تکمیل می‌شود که در آنها موضوعاتی نظیر استعمار و رهایی، نئولیبرالیسم و پسا استعمارگرایی و سایر موضوعات سیاسی و اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرند.

در فاز نخست صد فعال‌عرب و‌ فلسطینی در بحث‌های میزگردها، درس‌گفتارها و کارگاه‌های آموزشی حول مسایل سیاسی شرکت خواهند‌ کرد.

در فاز دوم، یک مراسم عمومی در روز پایانی کنفرانس با شرکت پانصد تا هزار نفر برگزار می‌شود که در طی آن مهمترین نتایج و دستاوردهای کنفرانس در اختیار حاضرین در این مراسم قرار خواهد‌گرفت. پس از این یک مراسم فرهنگی و سیاسی با شرکت تونسی‌های کشور تونس و کشورهای مجاور برگزار خواهد شد که شامل فعالین اجتماعی، چهره‌های مذهبی، اعضای اتحادیه‌ها، چهره‌های آکادمیک، ژورنالیست ها و خانواده‌های شهدای تونسی جانباخته در مقاومت فلسطین خواهد شد.

هدف کلی و نهایی کنفرانس آن است که به طرحی برای اقدام بر اساس اهداف اعلام شده کنفرانس منجر شود که این طرح در روز سوم اعلام خواهد شد. این طرح همچنین باید شامل مراحل مشخصی باشد که شرکت کنندگان را قادر سازد بر مبنای آن بنا کردن یک مجموعه روابط کاری و ساختن یک تجربه جمعی را دنبال کنند. در پایان کنفرانس یک کمیته پی گیری مرکب از اعضای  «جنبش جوانان فلسطینی» (PYM) و جوانهای عرب از هر کشور شکل خواهد گرفت تا نسبت به اجرایی شدن طرح اقدام اطمینان حاصل گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با نشانی های زیر تماس بگیرید:

pym@pal-youth.org

بهمن ۱۳۹۱

 * این متن پیش‌تر در ویژه‌نامه «فلسطین» توسط پراکسیس منتشر شده بود. نسخه‌ی پی.دی.اف جزوه را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید:

http://docs.praxies.org/Palestin_Praxis.pdf

پی نوشت:

متن انگلیسی فراخوان:

http://pal-youth.org/eventsdetail.php?id=46

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *